Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne
- Dostrzeganie i nazywanie piękna w najbliższym otoczeniu
- Uwrażliwienie na piękno jako wartość subiektywną, indywidualną
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej
- Poznawanie sposobów spędzania wolnego czasu
- Kształtowanie słuchu fonematycznego i spostrzegawczości słuchowej
- Budowanie pozytywnej więzi z najbliższymi
- Wdrażanie do współdziałania w zespole
- Poszerzanie wiedzy na temat gatunków drzew
- Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, słuchowej, współdziałania w zespole
- Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody oraz zmiany zachodzące w różnych porach roku
- Poznanie słów i melodii piosenki, śpiewanie jej
- Rozpoznawanie wybranych gatunków drzew
- Rozwijanie poczucia rytmu, ćwiczenie pamięci i uwagi
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie- kolory jesieni,poznawanie symboliki wybranych roślin
- Rozwijanie umiejętności utrzymywania ładu i porządku w trakcie wykonywania pracy i stosowania się do poleceń Nauczyciela
- Zwracanie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa w trakcie posługiwania się nożyczkami i innymi przyborami.
- Doskonalenie percepcji wzrokowo- słuchowo- ruchowej
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego liczenia obiektów
- Budzenie zainteresowań otaczającą przyrodą
- Rozpoznawanie i nazywanie warzyw, określanie części jadalnej.
- Dokonywanie klasyfikacji warzyw według jednej cechy- rodzaju.
- Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6 i więcej
- Kształtowanie umiejętności określania smaku, zapachu, twardości warzyw.
- Kształtowanie nawyków prozdrowotnych związanych ze spożywaniem warzyw
- Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią podczas pracy z obrazkiem
- Rozpoznawanie i nazywanie owoców
„Dziecięca matematyka” wg. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej
-Utrwalenie pojęć: duży- większy- największy; mały- mniejszy- najmniejszy;
-Przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie indywidualnych możliwości;