Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne gr. III na 28.09.2020 do 09.10.2020r.

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne

 

  • Dostrzeganie i nazywanie piękna w najbliższym otoczeniu
  • Uwrażliwienie na piękno jako wartość subiektywną, indywidualną
  • Rozwijanie wrażliwości estetycznej
  • Poznawanie sposobów spędzania wolnego czasu
  • Kształtowanie słuchu fonematycznego i spostrzegawczości słuchowej
  • Budowanie pozytywnej więzi z najbliższymi
  • Wdrażanie do współdziałania w zespole
  • Poszerzanie wiedzy na temat gatunków drzew
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, słuchowej, współdziałania w zespole
  • Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody oraz zmiany zachodzące w różnych porach roku
  • Poznanie słów i melodii piosenki, śpiewanie jej
  • Rozpoznawanie wybranych gatunków drzew
  • Rozwijanie poczucia rytmu, ćwiczenie pamięci i uwagi
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie- kolory jesieni,poznawanie symboliki wybranych roślin
  • Rozwijanie umiejętności utrzymywania ładu i porządku w trakcie wykonywania pracy i stosowania się do poleceń Nauczyciela
  • Zwracanie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa w trakcie posługiwania się nożyczkami i innymi przyborami.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowo- słuchowo- ruchowej
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego liczenia obiektów
  • Budzenie zainteresowań otaczającą przyrodą
  • Rozpoznawanie i nazywanie warzyw, określanie części jadalnej.
  • Dokonywanie klasyfikacji warzyw według jednej cechy- rodzaju.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6 i więcej
  • Kształtowanie umiejętności określania smaku, zapachu, twardości warzyw.
  • Kształtowanie nawyków prozdrowotnych związanych ze spożywaniem warzyw
  • Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią podczas pracy z obrazkiem
  • Rozpoznawanie i nazywanie owoców

 

 

„Dziecięca matematyka” wg. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej

 

-Utrwalenie  pojęć: duży- większy- największy; mały- mniejszy- najmniejszy;

-Przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie indywidualnych  możliwości;