PLAN PRACY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ
W GRUPIE II NA MIESIĄC 15.03-26.03.2021r
Nauczycielki: Monika Kądziela-Woźniak
Ewa Łęcka
Temat kompleksowy:
XV „Czekamy na wiosnę”
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
– Obserwowanie zjawisk zachodzących wraz ze zmianą pory roku- w otoczeniu społecznym i w przyrodzie;
– Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych kwiatów wiosennych, zjawisk atmosferycznych
charakterystycznych dla wiosny.
– Zapoznanie z przysłowiem – „W marcu jak w garncu, Jedna jaskółka wiosny nie czyni ”;
– Założenie zielonego kącika na oknie, sadzenie cebulek , sianie nasion. Prowadzenie
obserwacji wzrostu roślin w kąciku przyrody;
-Wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości podczas pełnienia wyznaczonych
dyżurów;
– Utrwalenie wyglądu i nazw zwierząt mieszkających na wsi;
– Zapoznanie z kalendarzem pogody, codzienne określanie i zaznaczanie pogody;
– Rozwijanie logicznego myślenia podczas układania i rozwiązywania zagadek słowno-
obrazkowych;
-Kształcenie dłuższych wypowiedzi poprawnych pod względem artykulacyjnym i
gramatycznym;
-Stwarzanie sytuacji do rozwijania ekspresji twórczej plastycznej, muzycznej i ruchowej;
-Zapewnienie dzieciom możliwości prowadzenia obserwacji przyrodniczych (krzewy,
drzewa, kwiaty, ptaki), zabaw ruchowych, na świeżym powietrzu;
-Wyrabianie umiejętności w zakresie samodzielnego ubierania się w zależności od
temperatury i rozbierania się w szatni, przed i po gimnastyce korekcyjnej, dbania o własne
rzeczy, odkładania ich do indywidualnych półek.
-Doskonalenie czynności samoobsługowych w toalecie, prawidłowe mycie rąk,
sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych, prawidłowe trzymanie sztućców, samodzielne
spożywanie posiłków, zachęcanie do próbowania surówek i zielonych dodatków do
kanapek. –
-Wyrabianie umiejętności społecznych: przestrzeganie ustalonych zasad; zgodna zabawa, nie
zabieranie sobie wzajemnie zabawek, sprzątanie zabawek po skończonej zabawie,
stosowanie form grzecznościowych względem siebie i osób dorosłych.
-Działania wynikające z potrzeb , zainteresowań i indywidualnych możliwości dzieci;
Dziecięca matematyka wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej
-Doskonalenie umiejętności liczenia obiektów- przeliczanie w zakresie 6 i więcej wg.
indywidualnych możliwości dzieci;
-Kształtowanie umiejętności mierzenia- porównywanie obiektów i szacowanie ich długości
(wielkości);