Propozycje zabaw i zadań do realizacji w terminie od 06.04-09.04.2021 r. gr. IV

Propozycje zadań do realizacji w GR IV od 06.04.2021r. do 09.04.2021r

06.04.- wtorek

Bazie i palma- słuchanie bajki Urszuli Kamińskiej, rozmowa na podstawie jej treści

Nadeszła wiosna. W parku nad stawem rozkwitła wierzba. Jej cienkie gałązki były pełne puchatych bazi, nazywanych kotkami. Dzień był słoneczny i dosyć ciepły. Dlatego zaraz po śniadaniu przedszkolaki wybrały się na spacer do parku. Gdy szły drogą nad stawem, zauważyły kwitnącą wierzbę.

-Ojej, ile bazi- zawołał Krzyś.

-A jakie puchate i delikatne! Wyglądają jak małe kotki- dodała dotykając jedną z nich.

-Może ułamiemy sobie do wazonu? Zaproponował Filip.

-W żadnym wypadku- powiedziała pani.- Pomyślcie, co by było, gdyby każdy, komu się podoba, rwał sobie z parku gałązki.

-Za miesiąc nie byłoby drzewa- przestrzegła Ala. Kiedy dzieci wróciły do przedszkola, czekała na nie wyjątkowa niespodzianka! W glinianym dzbanku stały świeżutkie gałązki bazi. To pani kucharka przyniosła je z przydomowego ogródka. Delikatnie sekatorem ucięła z wierzby trochę gałązek dla przedszkolaków.

-Jakie śliczne te nasze bazie!- ucieszył się Jasiek.

-Teraz to naprawdę wiosna zawitała do naszego przedszkola. –Jeśli chodzi o bazie to mam pewien plan- powiedziała pani. Dowiecie się jutro po śniadaniu. Potem ył obiad, zabawa, podwieczorek i dzieci rozeszły się do domu.

-Ale cicho się tu zrobiło- powiedziała jedna z baź. –Zawsze tak jest, kiedy nie ma dzieci- odparła rozłożysta palma stojąca na podłodze w dużej brązowej donicy. – Jak się nazywasz – zapytały bazie. –Pierwsze słyszę, że ktoś mnie nie zna- obruszyła się palma- jestem palmą daktylową. Pochodzę z ciepłych krajów. Moje kuzynki w Afryce, Azji, Ameryce, kwitną, dają słodkie daktyle, ofiarują ludziom cień i ochłodę. Tak naprawdę nigdy nie widziała tych miejsc, z dalekich krajów pochodziła tylko pestka, z której wyrosła. Może to przez tę tęsknptę była samolubna i grymaśna.

Wierzbowe kotki słuchały i były pełne podziwu. My przy niej jesteśmy nikim, malutkie, kosmate, do czego mogłybyśmy się przydać ludziom…

Minęła noc, a rano zaroiło się od dzieci. Po śniadaniu pani rozdała dzieciom kolorowe bibułki, klej, nożyczki, zielone gałązki bukszpanu i zapytała: -Jak myślicie co będziemy dziś robić? – Może palmy wielkanocne- powiedział nieśmiało Kuba.- Brawo i tak właśnie wykorzystamy nasze bazie. Palmy były piękne, każda wg własnego pomysłu i w każdej puszyły się bazie. –Och! To wprost nie do uwierzenia, jak pięknie wyglądamy i nazywają nas palemkami. Stałyśmy się użyteczne, nawet pani mówiła, że święta nie mogą się obejść bez palemek. Podziwiał je każdy a na palmę daktylową nikt nie spojrzał.- Kto by pomyślał, wczoraj zwykłe, szare bazie, a dziś gwiazdy przedszkola. Miło byłoby się z nimi zaprzyjaźnić. Tylko po co im taka przyjaciółka, która jeszcze wczoraj zadzierała nosa? Nawet pani mówiła przedszkolakom, że nie wolno nikogo lekceważyć! Od wyglądu ważniejsze jest dobre serce…Smutny głos palmy usłyszały bazie i od razu zaczęły ją pocieszać: -Nie martw się palmo daktylowa, będziemy się z tobą przyjaźnić, przecież jesteśmy z tej samej rodziny. Wczoraj zachowałaś się nieładnie, ale ważne , że zrozumiałaś swój błąd. Bazie i palma zaprzyjaźniły się i już zawsze były dla siebie miłe.

Po wysłuchaniu tekstu dzieci odpowiadają na pytania:

-Dokąd poszły przedszkolaki na spacer?

-Jakie kotki zobaczyły? -Na jakim drzewie rosły? –Dlaczego nie zerwały gałęzi? –Jaka niespodzianka czekała na nie w przedszkolu? –Co wydarzyło się w przedszkolu jak dzieci poszły do domu? –Jak czuły się bazie po rozmowie z palmą? Co stało się następnego dnia? –Jak zachowały się bazie w stosunku do palmy?

 

Praca z KP3str.53- uzupełnianie ilustracji i wypowiedzi na jej temat, ćwiczenia spostrzegawczości. Pomoce: ołówek.

 

07.04- środa

Przygoda jajka- zabawa plastyczna, dzieci rysują historyjkę stworzoną przez siebie zachowując kolejność zdarzeń, opowiadają , budują poprawne zdania- kredkami lub flamastrami.

Praca z KP3str.54-Cwiczenia wczytaniu i liczeniu, kolorowanie wg instrukcji, logiczne myślenie. Pomoce: kredki.

Praca z CziPstr.59- rysowanie po śladzie, kreślenie ornamentów, pisanie wyrazów po śladzie. Pomoce: ołówek, kredki.

 

08.04- czwartek

Zwierzątka na stole- zabawa plastyczno-konstrukcyjna.

Dzieci wykonują zajączka i kurczątko. Zajączek- dwa paski białego papieru szerokości ok. 5cm i długości ok. 16 cm i 13 cm. Oba paski sklejają w rulony i naklejają krótszy na dłuższy. Wycinają kształt zajęczych uszu- prostokąt składają na pół wzdłuż dłuższego boku i od strony zgięcia wycinają łuk. Naklejają uszy na głowie. Z kolorowego papieru wycinają łapki zajączka w kształcie łezki i naklejają na nich całą postać. Wycinają j naklejają szczegóły: oczy, nos, wąsy. Pomoce: biały i różowy karton, nożyczki, klej, mazaki.

Tak samo robią kurczaka ale z żółtego papieru. Dziób i łapki z pomarańczowego, oczy rysują flamastrem. Pomoce: żółty i pomarańczowy karton, nożyczki, klej, mazaki.

Praca z KP3str.56- ćwiczenia w czytaniu, następstwo czasu, dobieranie podpisów do obrazków, pisanie cyfr w kratkach, rysowanie baranka. Pomoce: ołówki, kredki.

 

09.04- piątek

 Mazurkowe wzorki- rozmowa nt. tradycyjnych ciast wielkanocnych, wprowadzenie pojęć określających cechy: lukrowana, kajmakowy, faszerowane; kształcenie umiejętności tworzenia wyrażeń poprawnych gramatycznie, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodziny.

Na tackę można wsypać kaszę mannę, dziecko może rysować wzorki palcem, planując swój Mazurek. Pomoce: papierowe tacki, kasza manna.

Praca z CziP str. 60- ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia percepcji wzrokowej i logicznego myślenia. Pomoce: kredki.

 

KP3- karty 3

L- liczenie

CziP- czytanie i pisanie