Propozycje zadań i zabaw gr. III od 06.04 – 09.04.2021 r.

ropozycje zadań do realizacji w GR III od 06.04.2021r. do 09.04.2021r
06.04.- wtorek
„Wielkanocny stół”- wysłuchanie wiersza, dzieci odpowiadają na pytania:
– Jak wyglądał w wierszu wielkanocny stół?,,
– Czym był udekorowany?,
– Co stało na stole?,
– kto zerkał na wszystkich zza firanek?.
Praca plastyczna -„Koszyczek wielkanocny”- wykonanie pracy dowolną techniką i z dostępnych materiałów.
07.04- środa
„Liczymy zajączki”- Dziecko otrzymuje kartkę z 4 symbolicznie narysowanymi zajączkami, rodzic prosi dziecko aby:
1. Dorysowało 2 zające , ile teraz masz zajączków na kartce?
2. Dorysuj jeszcze jednego zająca , a teraz ile masz zajączków na kartce?
3. Skreśl tyle zajączków, aby na kartce zostało tyle zajączków , ile masz lat . itd.
Gimnastyka buzi i języka.
Ćw. słuchowe:
♦ „Co słyszę?” – dziecko nasłuchuje i rozpoznaje odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, ulicy, różne sprzęty, pojazdy, zwierzęta. (Przykładowa strona z odgłosami: https://odgłosy.pl/ )
♦ Szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika.
♦ Wyróżnianie wyrazów w zdaniu. Np.: Z ilu wyrazów składa się zdanie: „Mama czyta książkę.” (3))
♦ Dzielenie na sylaby imion dzieci, rzeczy, zwierząt.
♦ Wyszukiwanie imion dwusylabowych i trzysylabowych.
Ćwiczenia oddechowe

♦ ćwiczenie wdechu – przenoszenie na wdechu przez słomkę drobnych lekkich drobiazgów np. skrawki papieru, ryż preparowany, waciki, itp.,
♦ 'wąchanie kwiatów' (wyczuwaj ruchy skrzydełek nosa), weź wdech nosem – zatrzymaj powietrze w płucach na parę sekund, następnie wykonaj spokojny długi wydech – ćwiczenie to wykonuj z otwartymi i zamkniętymi oczami,
♦ dmuchanie na płomień świecy,
♦ dmuchanie na piłeczkę pingpongową, wyścigi piłeczek,
♦ dmuchanie nakulkę z waty, na wiatraczek,
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych
Ćwiczenia warg:
♦ Cmokanie, parskanie, masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie).
♦ Wymowa samogłosek w parach: a-i, a-u,i-a,u-o,o-i,u-i,a-o, e-oitp.
♦ Oddalanie od siebie kącików ust –wymawianie „ iii”
♦ Wysuwanie warg w „ ryjek”, cofanie w „ uśmiech”.
Ćwiczenia języka:
♦ „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka („malowanie sufitu”), jama ustna szeroko otwarta. Ćwiczenie malarz; Dzieci naśladują malarza, który pędzlem maluje różne kształty. ♦ Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych (krążenie językiem).
08.04- czwartek
Układamy rytmy- potrzebne będą np. kolorowe kredki . Rodzic układa rytm np. kredka zielona, czerwona, różowa i niebieska, zadaniem dziecka jest ułozeni8e takiego samego rytmu, można role zamienić.
„Malujemy muzykę klasyczną” – Dziecko maluje farbami słuchając muzyki poważnej, „Cztery pory roku – Wiosna”A Vivaldiego, karton, farby, pędzle.
https://www.youtube.com › watch
09.04- piątek
„Historyjka obrazkowa temat: ”Moje święta”- dziecko rysuję historyjkę stworzoną przez siebie zachowując kolejność zdarzeń, opowiada o niej , buduje poprawne zdania- kredkami lub flamastrami.
Jajko tu, jajko tam , ja to jajko tobie dam-zabawa podsumowująca wiedzę na temat Świąt Wielkanocnych w zabawi mogą brać udział rodzice , rodzeństwo. Jajko krąży i zadajemy pytania np.
– W jakiej porze roku obchodzimy Święta Wielkanocne?
– Jak nazywają się udekorowane jajka na Wielkanoc?
– Kiedy obchodzimy śmigus – dyngus?
– Czym dzielimy się w czasie śniadania wielkanocnego?
– Jakie produkty wkładamy do święconki?