Proponowane zajęcia i zabawy z języka angielskiego dla dzieci z grupy II

Szanowni Państwo,

Przesyłam materiały do nauki języka angielskiego, w załączeniu.

W przypadku pytań jestem do Państwa dyspozycji. 

Adam Cegielski

 

Scenariusz zajęć z języka angielskiego w przedszkolu.
Czas lekcji: 25-30 min
Temat: ZABAWKI – TOYS.
Autor: Adam Cegielski
Pomoce dydaktyczne: kolorowe kredki pudełko na zabawki, karta pracy – kolorowanka.
Cel: Nauka angielskich nazw zabawek.
Słownictwo: BALL, DOLL, TEDDY BEAR, BUILDING BLOCKS, CAR, BOOK, JIGSAW
PUZZLE
Wprowadzenie: Dziecko siada przy stole. Rodzic wita się z nim słowami:
Hello! Good morning, a dziecko, odpowiada: Hello! Good morning.
Rodzic pyta dziecko: How are you today? (Jak się czujesz dzisiaj?), a dziecko odpowiada: I’m
fine, thank you. (Czuje się dobrze, dziękuję.)
Piosenki: Na początku lekcji dziecko śpiewa piosenki na powitanie:
Hello! | Super Simple Songs
https://www.youtube.com/watch?v=HGgsklW-mtg&list=PLtRN9GLCNGQ5JGLjvdO-FgFHZTM0
Następnie rodzic pokazuje kartę przedstawiającą zabawkę:
Rodzic: This is a doll. (To jest lalka.)
Uczeń: Doll. (Lalka.)
Dziecko powtarza słowo kilka razy same bądź z rodzicem.
W powyższy sposób prezentujemy wszystkie założone w ćwiczeniu zabawki.
Po prezentacji przechodzimy do proponowanej poniżej zabawie.
Zabawa 1 – Pudełko pełne niespodzianek
Rodzic wkłada do pudełka po kilka sztuk wymienionych zabawek. Zamyka pudło i pokazuje je
dziecku, objaśniając, że znajdują się tam wymienione na początku lekcji zabawki. Zadaniem
rodzica jest zawiązać dziecku oczy i otworzyć pudełko tak aby uczeń mógł wyjąć jakąś
zabawkę. Gdy dziecko trzyma ją już w rękach, na wyczucie próbuje odgadnąć, co to jest.
Swoje typy podaje w języku angielskim.
Rodzic: What’s that?/ What do you have in your hands? (Co to jest?/ Co trzymasz w
dłoniach?)
Dziecko: A doll. / I think it is a doll. (Lalka./ Myślę że to lalka.)
Rodzic: Ok, let’s see. Yes! It is a doll! Congratulations! (Dobrze, zobaczymy. Tak! To lalka!
Gratulacje!)
Po podaniu właściwej nazwy rodzic zdejmuje chustę z oczu dziecka, pozwalając mu zobaczyć
zabawkę.
Zabawa 2 – Sklep z zabawkami
(zabawki prezentowane na zdjęciach, sztuczne banknoty – opcjonalnie)
Rodzic układa zabawki w jednym miejscu, najlepiej na półce, tak, jakby były na sklepowej półce.
Zadaniem dziecka będzie poprosić o podanie interesującej zabawki. Ekspedientem może być
rodzic (lub inne dziecko). Uczeń “wchodzi” do sklepu i zamawia z ekspedientem:
R: How can I help you? ( W czym mogę pomóc?)
D: Doll./ A doll, please./ I want a doll, plase. / I want to buy a doll. (Lalkę./ Lalkę proszę./ Chcę
kupić lalkę.)
R: Here you are. (Proszę.)
D: Thank You. (Dziękuję.)
W miarę możliwości możemy rozbudować zabawę i dodać możliwość kupienia zabawek np:
R: How can I help You?
D: I want to buy a doll. (Chcę kupić lalkę.)
R: Here you are.
D: How much is it? ( Ile kosztuje?)
R: 20 zlotys. ( 20 złotych.)
Dziecko płaci za lalkę i mówi:
D: Here You are. (Proszę bardzo.)
R:Thank You.
D: Goodbye!
R: Bye, bye!
Następnie na kartce zaznaczamy kreskami ilość liter i podajemy jego definicję.
Oczywiście zabawa w kalambury jest trudna, ale gdy poświęcimy trochę czasu dziecko szybko
zapamięta nazwy owoców oraz pozna ich pisownię.
Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=REz77c25XFA
https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E
https://www.youtube.com/watch?v=MLhvg7eyJa0
Piosenka na zakończenie lekcji:
https://www.youtube.com/watch?v=DuwTW6DzObs
Bye Bye Goodbye | Goodbye Song for Kids | Super Simple Songs
Zakończenie: Rodzic zwraca się do dziecka słowami: O.K. Thank you very much, that’s all
for today. (Dziękuję bardzo, to wszystko na dzisiaj.) Następnie żegna się, mówiąc: Goodbye!
See You soon. Have a nice day! (Do zobaczenia wkrótce!)
Dziecko odpowiada: Goodbye! Thank You.