Ramowy rozkład dnia gr. I
Godziny | Zajęcia dnia | |
6.30-8.30 | Schodzenie się dzieci- swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, itp. Praca indywidualna i w małych zespołach-wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka. | 30 minut zabawy swobodne |
8.30-8.35 | Zabawa ruchowa | 5 minut zajęcie dydaktyczne |
8.35- 9.15 | Przygotowanie do śniadania : czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, śniadanie, mycie zębów. | 40 minut czynności opiekuńcze |
9.15-9.40 | Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne prowadzone w sali lub ogrodzie przedszkolnym, zabawa ruchowa | 25 minut zajęcia dydaktyczne |
9.40-10.15 | Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela zgodnie z zainteresowaniami i uzdolnieniami dzieci | 35 minut zabawy swobodne |
10.15-10.45 | Przygotowanie do pierwszej części obiadu: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, spożywanie zupy. | 30 minut czynności opiekuńcze |
10.45-11.00 | Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne wynikające z przygotowania do wyjścia na świeże powietrze. | 15 minut czynności opiekuńcze |
11.00-12.20 | Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, zajęcia rekreacyjno-sportowe, zabawa ruchowa zorganizowana przez nauczyciela co najmniej 10-15min., obserwacja zjawisk przyrodniczych, prowadzenie badań przyrodniczych, technicznych ,itp. | 80 minut pobyt na świeżym powietrzu |
12.20-13.00 | Przygotowanie do drugiej części obiadu: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, spożywanie drugiego dania-nabywanie sprawności samoobsługowych. | 40 minut czynności opiekuńcze |
13.00-14.40 | Poobiedni odpoczynek, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej. Zajęcia dodatkowe za zgodą rodziców. | |
14.40-15.30 | Czynności organizacyjno- porządkowe: doskonalenie czynności samoobsługowych, ubieranie się po poobiednim odpoczynku, przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno-porządkowe i organizacyjne, podwieczorek, zabawa ruchowa. | |
15.30-16.30 | Praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości, potrzeb oraz praca z dziećmi o szczególnych zainteresowaniach, zabawy dowolne w sali lub ogrodzie przedszkolnym. |
Zabawy swobodne- 75 minut Zajęcia dydaktyczne- 30 minut
Czynności opiekuńcze- 125 minut Pobyt na powietrzu- 80 minut
Ramowy rozkład dnia gr. II
Godziny | Zajęcia dnia | |
8.00- 8.30 | Schodzenie się dzieci – zabawy swobodne wg. zainteresowań dzieci. Wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci – praca indywidualna i w małych zespołach. | 30 minut zabawy swobodne |
8.30-8.40 | Ćwiczenia poranne. | 10 minut zajęcie dydaktyczne |
8.40- 9.10 | Przygotowanie do śniadania : czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, śniadanie, mycie zębów po posiłku. | 30 minut czynności opiekuńcze |
9.10-10.00 | Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne prowadzone w sali lub ogrodzie przedszkolnym, zabawa ruchowa | 50 minut zajęcia dydaktyczne |
10.00-10.30 | Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela zgodnie z zainteresowaniami i uzdolnieniami dzieci. | 30 minut zabawy swobodne |
10.30-11.00 | Przygotowanie do pierwszej części obiadu: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, spożywanie zupy. | 30 minut czynności opiekuńcze |
11.00-11.20 | Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne wynikające z przygotowania do wyjścia na świeże powietrze. | 20 minut czynności opiekuńcze |
11.20-12.20 | Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, zajęcia rekreacyjno-sportowe, zabawa ruchowa zorganizowana przez nauczyciela co najmniej 10-15min., obserwacja zjawisk przyrodniczych, prowadzenie badań przyrodniczych, technicznych ,itp. | 60 minut pobyt na świeżym powietrzu |
12.20-13.00 | Przygotowanie do drugiej części obiadu: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, spożywanie drugiego dania-nabywanie sprawności samoobsługowych. | 40 minut czynności opiekuńcze |
12.40- 13.20 | Zajęcia z języka angielskiego w ustalone dni z podziałem na grupy. | |
13.00-14.45 | Zajęcia dodatkowe za zgodą rodziców. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka. Pozostałe dzieci zabawy swobodne, pobyt w ogrodzie przedszkolnym. | |
14.45-15.15 | Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno-porządkowe i organizacyjne, pomoc podczas nakrywania do stołu. Podwieczorek. | |
15.15-17.00 | Praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości, potrzeb oraz praca z dziećmi o szczególnych zainteresowaniach, zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela w sali lub ogrodzie przedszkolnym. |
Zabawy swobodne- 60 minut Zajęcia dydaktyczne- 60 minut
Czynności opiekuńcze- 120 minut Pobyt na powietrzu- 60 minut
Uwagi: pomoc psychologiczno-pedagogiczna w zakresie logopedycznym w czwartki
w godzinach 10.00-11.15 w zależności od obecności dzieci w przedszkolu.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GR. III
Godziny | Zajęcia dnia |
7.30 – 8.30 | Schodzenie się dzieci – swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, dydaktyczne, tematyczne itp. Działania wspierające indywidualne zainteresowania wg potrzeb dzieci.
Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci. |
8.20 – 8.30 | Ćwiczenia poranne. |
8.30 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczno – porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, śniadanie, mycie zębów. |
9.00 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne prowadzone w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawa ruchowa. |
10.00 – 10.30 | Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela zgodnie z zainteresowaniami dzieci. |
10.30 – 11.00 | Przygotowanie do pierwszej części obiadu: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Spożywanie zupy. |
11.00 – 11.20 | Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne wynikające z przygotowania do wyjścia na powietrze. |
11.20 – 12.20 | Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia rekreacyjno-sportowe. Zabawa ruchowa zorganizowana przez nauczyciela co najmniej 10-15 min. Obserwacje zjawisk przyrodniczych, technicznych itp. |
11.40 – 12.40 | Zajęcia z j. angielskiego w ustalone dni z podziałem na grupy. |
12.20 – 13.00 | Przygotowanie do drugiej części obiadu: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, spożywanie drugiego dania, mycie zębów. |
13.00 – 14.45 | Zajęcia dodatkowe za zgodą rodziców. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci. Pozostałe dzieci zabawy dowolne. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. |
14.45 – 15.15 | Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno-porządkowe i organizacyjne, pomoc przy nakryciu do stołu. Podwieczorek. |
15.15 – 16.30 | Praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości i potrzeb oraz praca z dziećmi o szczególnych zainteresowaniach. Pozostałe dzieci – zabawy dowolne. |
16.00 – 17.30 | Zabawy dowolne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. Do gr. III dołączają dzieci z gr. IV. |
Uwaga!
Pomoc psychologiczna – wtorki: 8 – 10
Pomoc logopedyczna – czwartki: 11.15 – 12.45
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GR. IV
Godziny | Zajęcia dnia |
7.00 – 8.00 | Schodzenie się dzieci – swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, dydaktyczne, tematyczne itp. Działania wspierające indywidualne zainteresowania dzieci. |
8.00 – 8.20 | Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci. Wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci. Praca indywidualna i w małych zespołach. |
8.20 – 8.30 | Ćwiczenia poranne. |
8.30 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczno – porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, śniadanie, mycie zębów. |
9.00 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne prowadzone w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawa ruchowa. |
10.00 – 10.30 | Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela zgodnie z zainteresowaniami dzieci. |
10.30 – 11.30 | Zajęcia z j. angielskiego w ustalone dni z podziałem na grupy. |
10.30 – 11.00 | Przygotowanie do pierwszej części obiadu: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Spożywanie zupy. |
11.00 – 11.20 | Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne wynikające z przygotowania do wyjścia na powietrze. |
11.20 – 12.20 | Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia rekreacyjno-sportowe. Zabawa ruchowa zorganizowana przez nauczyciela co najmniej 10-15 min. Obserwacje zjawisk przyrodniczych, technicznych itp. |
12.20 – 13.00 | Przygotowanie do drugiej części obiadu: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, spożywanie drugiego dania, mycie zębów. |
13.00 – 14.45 | Zajęcia dodatkowe za zgodą rodziców. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dzieci. Pozostałe dzieci zabawy dowolne. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. |
14.45 – 15.15 | Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno-porządkowe i organizacyjne, pomoc przy nakryciu do stołu. Podwieczorek. |
15.15 – 16.00 | Praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości i potrzeb oraz praca z dziećmi o szczególnych zainteresowaniach. Pozostałe dzieci – zabawy dowolne. Zabawy dowolne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. Dzieci z grupy IV przebywają na dyżurze w gr. III. |
Uwaga!
Pomoc psychologiczna – wtorki: 10 – 12
Pomoc logopedyczna – czwartki: 12.45 – 14.45