Nauczanie zdalne GR.IV

Propozycje zadań do realizacji w GR IV od 29. 03.2021r. do 02.04.2021r.

29.03-poniedziałek

Wysłuchanie opowiadania Zupa nic Joanny Chmielewskiej

-Cześć. Ale u was ładnie pachnie-powiedziała Gabi, gdy tylko Zuzia otworzyła jej drzwi.

-Anka wraca z wycieczki i będzie zupa nic-wyjaśniła Zuzka.

-Twoja siostra nie lubi zup?- spytała Gabrysia, kiedy już siedziały na poduchach w pokoju i chrupały orzeszki.

-Lubi.

-To dlaczego nie będzie zupy?

-Jak to nie będzie?- zdziwiła się Zuzka.- Przecież mama właśnie gotuje.

-Ale mówiłaś, że będzie zupa nic, czyli nie będzie zupy.

-Będzie. Mama gotuje zupę nic. Dlatego tak pachnie wanilią.

Gabrysia nie wiedziała, czy Zuzka mówi prawdę, czy tylko żartuje. Nigdy nie słyszała o zupie nic. Zupa z wanilią? Waniliowe mogą być lody, ciasto, deser, ale zupa?

-Nigdy nie jadłaś zupy nic?- spytała zaskoczona Zuzia.

-Nie. Naprawdę jest taka zupa?

-No pewnie wszyscy ją lubimy: ja. mama, Anka, a najbardziej tata.

-Kiedy tata pracował za granicą, mówił. że najbardziej tęsknił za rodziną i za zupą nic. Jak przyjechał na Wielkanoc, to mama zrobiła bigos, sałatkę, jajka w majonezie, sernik i specjalnie dla taty zupę nic. Tacie tak smakowała ta zupa, że ciągle sobie dolewał. Teraz zawsze jak ktoś wraca z wyjazdu do domu to na powitanie jest zupa nic, no i oczywiście na Wielkanoc. To taka nasz rodzinna tradycja.

-A nasza rodzinna tradycja wielkanocna to żurek z jajkiem i białą kiełbasą.

-Gabi uśmiechnęła się i przełknęła ślinę.

 

Po wysłuchaniu opowiadania dzieci wymieniają bohaterów i opowiadają kolejne zdarzenia.

-Co było tradycją w domu Zuzi?

-Czym waszym zdaniem jest tradycja?

-Jakie tradycje są w waszym domu?

-Jakie znacie tradycje związane z Wielkanocą?

 

Praca z KP3.48-49 str.-wypowiedzi nt. ilustracji, odszukiwanie elementów i kolorowanie wg. kodu.

 

30.03-wtorek

Kolorowa tradycja- zabawa plastyczna. Szablon jajka z kartonu dowolnej wielkości, dzieci posypują ryżem. Szablon najpierw smarujemy klejem typu wikol, potem malujemy wzory farbą wodną lub plakatową. Pomoce: szablon z kartonu w kształcie jajka, ryż, klej- wikol, farby, pędzel.

Praca z KP3, str. 50- czytanie wyrazów, wycinanie, budowanie wypowiedzi nt. tradycji wielkanocnych regionalnych i ogólnopolskich. Pomoce: nożyczki, klej.  

 

31.03- środa

Figury- rozwiązywanie zagadek. Dzieci słuchają zagadek, ale nie podają odpowiedzi, tylko wyszukują przedmiotów o takim kształcie a potem układają kształt figury z patyczków lub sznurka.

Cztery kąty proste                Ma je auto, rower, motor,                 By zbudować tę figurę

i jeszcze do tego                   hulajnoga ma je też                            weź patyczki trzy                                                                    

cztery równe boki                 jaka będzie to figura                           Połącz je końcami z sobą                                                                                                                                                                                                                                                                                        

co to jest, kolego?                 na pewno już wiesz.                            i jej nazwę powiedz w mig.                                           

    kwadrat                                  koło                                                            trójkąt

Praca z KP3 str. 51- rysowanie po śladzie i w odbiciu lustrzanym, czytane, wskazywanie elementów związanych z Wielkanocą. Pomoce: kredki.

Praca z Lstr.57- mierzenie umowną miarką, porównywanie wysokości, kreślenie cyfr. Pomoce: ołówki.

 

01.04- czwartek

Wielkanocne dekoracje- zabawy plastyczne.

Pomoce: zielona kartkaA4, kolorowy papier, nożyczki, ołowek, klej. Zieloną kartkę składamy krótszymi bokami do siebie, zostawiając margines 4-5 cm. Krótszy bok nacinamy w formie trawki i zawijamy każdy pasek na ołówku. Na kartce rysujemy owale w kształcie jajka- wycinamy, ozdabiamy we wzorki, przyklejamy na dłuższej ściance pod trawką.

Praca z CZiP str.58- analiza i synteza głoskowa wyrazów, wypełnianie diagramu, kreślenie liter. Pomoce: ołówki.

Sianie rzeżuchy na wacie w celu obserwacji.

 

02.04- piątek

Jajko w occie- eksperyment.

Pomoce: szklanka, ocet, świeże jajko.

Dzieci wkładają do szklanki świeże jajko i zalewają je octem. Odstawiają do następnego dnia. obserwują wypowiadają się nt. zmian, wyciągają wnioski, szukają odpowiedzi.

 

Praca z KP3 str.52- odczytywanie rytmów, czytanie wyrazów, wycinanie. Pomoce: ołowki, klej, nożyczki.

Pisanka do koszyczka- zabawa matematyczna z wykorzystaniem L str.58- dodawanie, odejmowanie, grafomotoryka. Pokoloruj pisanki, wykonaj obliczenia a dowiesz się jakich kolorów użyć. Pomoce: kredki, patyczki.

Jajko mądrzejsze od kury- doświadczenie.

Pomoce: woda w naczyniu, jajko surowe i ugotowane.

1.Kręcimy na powierzchni stołu jajko surowe i ugotowane- sprawdzamy, które się szybciej kręci.

2.Wkładamy do wody jajko surowe i ugotowane- sprawdzamy ich zachowania, wyciągamy wnioski.

 

 

KP—karty 3

L- liczenie

CZiP- czytanie i pisanie