Propozycje zajęć i zabaw dla dzieci w grupie II od 06-09.04.2021r

Propozycje zajęć i zabaw w grupie II od 06.04.2021-09.04.2021

Prosimy o wykorzystanie w podanych materiałach treści dotyczących tematu: Wielkanocne tradycje

Wtorek

Słuchanie opowiadania A. Galicy ,,Bajeczka wielkanocna”

Wiosenne Słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, az zaspane wierzbowe Kotki  zaczęły wychylać się z pączków.

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

-Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni  Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotek. Słońce powędrowało dalej.

Postukało złotym palcem w skorupkę jaja i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek.

Słońce suszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką

-Najwyższy czas -powiedziało.- To dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.ońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, az zaspane wierzbowe Kotki  zaczęły wychylać się z pączków.

Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

-Co się stało, co się stało? -Zajączek przecierał  łapką oczy.

-Już czas, Wielkanoc- odpowiedziało Słońce- a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

Kogo? Kogo?- dopytywał się Zajączek kicając po łące.

Kogo? Kogo? Popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

Kogo? Kogo? Szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki

To już święta-szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W wielkanocny poranek

 dzwoni dzwonkiem Baranek

a Kurczątko z Zajączkiem

podskakuje na łące

Wielkanocne Kotki,

robiąc miny słodkie,

już wyjrzały z pączka,

siedzą na gałązkach,

kiedy  będzie Wielkanoc,                                                                                                                                    wierzby pytają

Rozmowa na temat opowiadania i odpowiedzi dzieci na pytania.

-Dlaczego słonko obudziło wierzbowe kotki?

-Jakie zwierzątka potem obudziło?

-Dlaczego słonko obudziło zajączka i baranka?

 Kolorowanie obrazka  dowolnie wybranego ( baranek, kurczątko,zajączek lub bazie) staranne wykonanie pracy.

Środa

Praca plastyczna – karta pracy nr15. Pokoloruj według własnego pomysłu koszyczek, baranka, bazie. Dorysuj do koszyczka pisankę i ją ozdób.

Podziel na sylaby słowa kojarzące się z Wielkanocą.

Pi-san-ki, ba -ra- nek, za-ją-czek, ko- szy-czek, ba- zie.

Czwartek

,,Śmigus”M. Konopnicka. Słuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści

Panieneczka mała

Rano dzisiaj wstała

Śmigus! Śmigus!

Dyngus! Dyngus!

Bo się wody bała.

 

Panieneczka mała                                                                                                                                  W kątek się schowała!

Śmigus! Śmigus!

Dyngus! Dyngus!

Bo się wody bała.

 

Panieneczka mała

Sukienkę zmaczała:

Śmigus! Śmigus!

Dyngus! Dyngus!

Choć się wody bała.

 

-O jakiej tradycji była mowa w wierszu?

-Kto wstał rano?

-Czego się bała Panieneczka?

-Gdzie się schowała?

-Co zmoczyła Panieneczka?

Pokoloruj obrazek. (Planeta dzieci strona 23)

Wytnij obrazek wzdłuż linii zaznaczonych na odwrocie, a następnie ułóż go i przyklej na kartce.

Piątek

Ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, ćwiczenie w liczeniu.(Planeta dzieci strona 24)

Poprowadź dziewczynkę przez labirynt do domu, aby po drodze zebrała do koszyka wszystkie pisanki.                                                                                                                                                                     Policz pisanki, narysuj w ramce tyle kresek, ile pisanek zebrała dziewczynka.