Aktualności

Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności

Przedszkole nr 3 w Pruszkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:  https://przedszkole3.pruszkow.pl

Data publikacji strony internetowej: 2016r
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018r

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020 -09-21. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest  Edyta Szałkowska, pm3@miasto.pruszkow.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 227586832. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1.Aby wejść do budynku należy pokonać 3 stopnie (jest dostępny podjazd) oraz drzwi wejściowe otwierane ręcznie za pomocą czytnika.
2. Budynek jest dwupoziomowy , posiada schody, w korytarzach nie ma wydzielonych stref kontroli. Wejście do sekretariatu znajduje się na parterze.
3. Przy schodach wejściowych znajduje się podjazd. W budynku nie ma innych pochylni, platform, informacji głosowych itp.                                                                                                                                  4. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.                                                                                                                                                    5. Wejście  jest zabezpieczone domofonem.                                                                                                    6.W budynku nie ma wind osobowych.                                                                                                             7. W odległości 10 m znajdują się miejsca parkingowe z wydzielonym miejscem dla osoby niepełnosprawnej.                                                                                                                                              8. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.        9. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.                                                                                                        10. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Aplikacje mobilne
Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej.

                                                                                          

 

 

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne:

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne:

 temat: „Jestem bezpieczny”

  1. Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach.
  2. Uczenie podejmowania decyzji.
  3. Uczenie dzieci odpowiedzialności za ich działania i przewidywanie skutków tych działań.
  4. Kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego i kulturalnego uczestniczenia w ruchu drogowym.
  5. Poznanie wybranych znaków drogowych.
  6. Poznanie roli policjanta w utrzymaniu porządku w ruchu drogowym, jego munduru i obowiązków.
  7. Wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł zachowania się na zajęciach i w czasie zabawy swobodnej.
  8. Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych.
  9. Poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci – tworzenie prac z różnorodnych materiałów.
  10.  Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, słuchowej i dotykowej.
  11.  Umuzykalnianie dzieci – ilustrowanie piosenki ruchem.
  12.  Wdrażanie do kulturalnego zachowanie się podczas posiłków.
  13.  Działania wynikające z potrzeb, zainteresowań  i indywidualnych  możliwości dzieci.

 

„Dziecięca matematyka” wg. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej

 

-Utrwalenie  pojęć: duży- większy- największy; mały- mniejszy- najmniejszy;

-Przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie indywidualnych  możliwości;

 

Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne

 

Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne w GR. IV.   na okres 14.09 – 25.09.2020 r.

Temat kompleksowy: Jestem bezpieczny

1.Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez wspólne zabawy i działania

 2.Wdrażanie do przestrzegania ustalonych umów i zasad regulujących funkcjonowanie w grupie

 3.Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, dostrzeganie potrzeb innych

 4.Zapoznanie z elementarnymi przepisami ruchu drogowego

5.Zachęcanie do podejmowania samodzielnych działań w zakresie czynności samoobsługowych: zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu                 w szatni, korzystanie z toalety

 6.Rozwijanie mowy i myślenia poprzez osłuchanie się z poprawną mową potoczną, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazu, zapoznanie z literą O,o, A,a.

7.Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych z higieną osobistą oraz spożywaniem posiłków

8.Zapewnienie dzieciom możliwości pobytu na świeżym powietrzu

 9.Działania wynikające z potrzeb i indywidualnych możliwości dzieci.


„Dziecięca matematyka” – E. Gruszczyk – Kolczyńska, E. Zielińska

 

– kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie stosownie do indywidualnych możliwości dziecka

 

 

Zamierzenia opiekunczo-wychowawczo-dydaktyczne – 14.09- 25.09.2020r

PLAN PRACY  NA  OKRES  OD  14.09.2020r.  DO  25.09.2020r.

Grupa I – dzieci 3 letnie

Nauczycielki: Maria Karczewska

Milena Ponichtera

Temat kompleksowy: „Jesteśmy bezpieczni’’

      ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO –WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  1. Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
  2. Wzmacnianie poczucia przynależności do grupy.
  3. Wdrażanie się do formułowania i przestrzenia zasad grupowych.
  4. Zachęcanie do podejmowania samodzielnych działań w zakresie czynności samoobsługowych.
  5. Zapoznanie i zrozumienie znaczenia sygnalizatora świetlnego.
  6. Utrwalanie zasad poruszania się po drodze i przechodzenia przez jezdnię.
  7. Poznanie pracy policjanta, strażaka, lekarza ich ubioru i obowiązków.
  8. Rozwijanie mowy i umiejętności opowiadania.
  9. Rozwijanie kompetencji matematycznych.
  10. Umuzykalnianie dzieci – rytmiczne poruszanie się przy piosence

„Dziecięca matematyka” wg  Ewy  Gruszczyk- Kolczyńskiej, Ewy  Zielińskiej

  • Kształtowanie pojęć matematycznych, wzbogacenie słownictwa o słowa: nad, pod, obok, na –  orientacja w przestrzeni, kształtowanie własnego punktu widzenia
  • Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 3

 

 

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne w gr. III 2020r.

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne

 

  1. Witaj w przedszkolu.
  2. Zrozumienie przez dzieci sensu ustalania norm, zasad i zakazów w naszej grupie
  3. Nabywanie przez dzieci umiejętności rozróżniania uczuć i radzenia sobie z nimi
  4. Kulturalne zwracanie się do siebie i używanie form grzecznościowych
  5. Wzajemne poszanowanie swoich praw w grupie, egzekwowanie obowiązków poprzez wprowadzenie tygodniowych dyżurów
  6. Stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi przy dzieleniu się doświadczeniami i przeżyciami
  7. Segregowanie różnych przedmiotów według przeznaczenia
  8. Wyodrębnianie kształtu z pozostałych cech przedmiotu i nazywanie go z wykorzystaniem figur geometrycznych płaskich
  9. Niwelowanie niechęci do spożywania różnych produktów, zwrócenie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas spożywania posiłków
  10. Rozwijanie inwencji twórczej podczas działań plastycznych, muzycznych, ruchowych
  11. Zapewnienie dzieciom możliwości prowadzenia obserwacji przyrodniczych
  12. Działania wynikające z potrzeb i indywidualnych możliwości dzieci

 

Dziecięca matematyka” – E. Gruszczyk – Kolczyńska, E. Zielińska:

Różnicowanie i grupowanie przedmiotów ze względu na przynależność: do każdego kącika, do własnego znaczka, itp.

Obserwacja dzieci  pod kątem mowy;  obserwacja dzieci  pod względem umiejętności kolorowania kredkami i rysowania postaci ludzkiej.

Badanie umiejętności dzieci w wybranych obszarach; wyróżnienie dzieci wymagających działań wspierających oraz dzieci o szczególnych zainteresowaniach.

 

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznej w gr IV na miesiąc wrzesień 2020r.

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne

 Witaj w przedszkolu.

  1. Zrozumienie przez dzieci sensu ustalania norm, zasad i zakazów w naszej grupie
  2. Nabywanie przez dzieci umiejętności rozróżniania uczuć i radzenia sobie z nimi
  3. Kulturalne zwracanie się do siebie i używanie form grzecznościowych
  4. Wzajemne poszanowanie swoich praw w grupie, egzekwowanie obowiązków poprzez wprowadzenie tygodniowych dyżurów
  5. Stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi przy dzieleniu się doświadczeniami i przeżyciami
  6. Segregowanie różnych przedmiotów według przeznaczenia
  7. Wyodrębnianie kształtu z pozostałych cech przedmiotu i nazywanie go z wykorzystaniem figur geometrycznych płaskich
  8. Niwelowanie niechęci do spożywania różnych produktów, zwrócenie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas spożywania posiłków
  9. Rozwijanie inwencji twórczej podczas działań plastycznych, muzycznych, ruchowych
  10. Zapewnienie dzieciom możliwości prowadzenia obserwacji przyrodniczych
  11. Działania wynikające z potrzeb i indywidualnych możliwości dzieci

 

Dziecięca matematyka” – E. Gruszczyk – Kolczyńska, E. Zielińska:

Różnicowanie i grupowanie przedmiotów ze względu na przynależność: do każdego kącika, do własnego znaczka, itp.

Obserwacja dzieci  pod kątem mowy;  obserwacja dzieci  pod względem umiejętności kolorowania kredkami i rysowania postaci ludzkiej.

Badanie umiejętności dzieci w wybranych obszarach; wyróżnienie dzieci wymagających działań wspierających oraz dzieci o szczególnych zainteresowaniach.