Dzień Babci i Dziadka
W dniach 17,18.01.2019r odbyła się uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, dzieci z wszystkich grup zaprezentowały swoje umiejętności wokalne i taneczne.
Jesteś tutaj:
W dniach 17,18.01.2019r odbyła się uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, dzieci z wszystkich grup zaprezentowały swoje umiejętności wokalne i taneczne.
Zaproszenie
Serdecznie zapraszamy Babcie i Dziadków na uroczystość z okazji Ich Święta.
17.01 (czwartek) gr. II godz. 15.30
gr. IV godz. 16.00
18.01 (piątek) gr. I godz. 15.30
gr. III godz. 16.00
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
(ogólny)
Czas od – do Aktywności dzieci
I
6.30 – 8.30 Schodzenie się dzieci – swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, itp. Praca indywidualna i w małych zespołach.
8.30 – 8.40 Zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne.
8.40 – 9.05-9.15 Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Śniadanie. Mycie zębów.
II 9.05 – 10.00 Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne prowadzone w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawa ruchowa.
10.00 – 10.30 Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela zgodnie z zainteresowaniami dzieci.
10.30– 11.00 Przygotowanie do pierwszej części obiadu: czynności higieniczno – porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Spożywanie zupy.
11.00 – 11.20 Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne wynikające z przygotowania do wyjścia na świeże powietrze.
11.20 – 12.20 Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia rekreacyjno – sportowe. Zabawa ruchowa zorganizowana przez nauczyciela. Obserwacje zjawisk przyrodniczych, prowadzenie badań przyrodniczych itp.
12.20 – 13.00 Przygotowanie do drugiej części obiadu: czynności higieniczno– porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, spożywanie drugiego dania – nabywanie sprawności samoobsługowych.
III
13.00- 14.40 Poobiedni odpoczynek w gr. I – doskonalenie umiejętności samoobsługowych.
Zajęcia dodatkowe za zgodą rodziców. Indywidualne i zespołowe swobodne zabawy dzieci.
14.40 – 15.30 Czynności organizacyjno – porządkowe: doskonalenie umiejętności samoobsługowych, ubierania się po poobiednim odpoczynku. Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno – porządkowe i organizacyjne – pomoc podczas nakrywania do stołu. Podwieczorek. Zabawa ruchowa
15.30 – 17.30
Praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości i potrzeb i zainteresowań. Zabawy swobodne dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.
• zajęcia w gr. II, III, IV
• j. angielski według harmonogramu.
• religia według harmonogramu.
• Gimnastyka korekcyjna według harmonogramu.
Praca plastyczna wykonana przez dzieci 5-letnie z grupy III – „Pszczółki” dnia 06.11.2018r
Praca plastyczna wykonana przez dzieci 6-letnie z grupy IV – „Odkrywcy” dnia 06.11.18r
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
(ogólny)
Czas od – do | Aktywności dzieci | |
I
|
6.30 – 8.30 | Schodzenie się dzieci – swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, itp. Praca indywidualna i w małych zespołach. |
8.30 – 8.40 | Zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne. | |
8.40 – 9.05-9.15 | Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Śniadanie. Mycie zębów. | |
II | 9.05 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne prowadzone w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawa ruchowa. |
10.00 – 10.30 | Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela zgodnie z zainteresowaniami dzieci. | |
10.30– 11.00 | Przygotowanie do pierwszej części obiadu: czynności higieniczno – porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Spożywanie zupy. | |
11.00 – 11.20 | Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne wynikające z przygotowania do wyjścia na świeże powietrze. | |
11.20 – 12.20 | Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia rekreacyjno – sportowe. Zabawa ruchowa zorganizowana przez nauczyciela. Obserwacje zjawisk przyrodniczych, prowadzenie badań przyrodniczych itp. | |
12.20 – 13.00 | Przygotowanie do drugiej części obiadu: czynności higieniczno– porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, spożywanie drugiego dania – nabywanie sprawności samoobsługowych. | |
III
|
13.00- 14.40 | Poobiedni odpoczynek w gr. I – doskonalenie umiejętności samoobsługowych. |
Zajęcia dodatkowe za zgodą rodziców. Indywidualne i zespołowe swobodne zabawy dzieci. | ||
14.40 – 15.30 | Czynności organizacyjno – porządkowe: doskonalenie umiejętności samoobsługowych, ubierania się po poobiednim odpoczynku. Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno – porządkowe i organizacyjne – pomoc podczas nakrywania do stołu. Podwieczorek. Zabawa ruchowa | |
15.30 – 17.30 | Praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości i potrzeb i zainteresowań. Zabawy swobodne dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 3
W PRUSZKOWIE
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych – zgodnie z treścią art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1), zwanego dalej w skrócie „RODO” oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 r., poz. 1000) informujemy, iż:
I. ADMINISTRATOR
Administratorem Pani/Pana/Dziecka danych osobowych jest Przedszkole Miejskie nr 3 w Pruszkowie reprezentowane przez Dyrektora, z siedzibą
przy ul. Chopina 1, 05-800 Pruszków
tel. (22) 7586832
e-mail: sekretariat@przedszkole3.pruszkow.pl
adres WWW: www. przedszkole3.pruszkow.pl
II. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
1) pod adresem poczty elektronicznej: iodo1.cuw@miasto.pruszkow.pl,
2) pisemnie na adres siedziby Administratora (z adnotacją: Inspektor ochrony danych).
III. PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzanie Pani/Pana/Dziecka danych osobowych odbywa się w związku z realizacją statutowych zadań przedszkola wynikających z ustawy
z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 996 ze zm.).
IV. CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1.Przetwarzanie Pani/Pana/Dziecka danych odbywa się w celu realizacji przysługujących uprawnień, bądź spełnienia przez Przedszkole Miejskie nr 3
w Pruszkowie obowiązków określonych przepisami prawa albo jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym
lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
2.Przetwarzanie może być również niezbędne w celu wykonania umowy, której Pani/Pan jest stroną lub do podjęcia działań, na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy.
3.Mogą również wystąpić przypadki, w których zostanie Pani/Pan poproszona/y o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i zakresie.
V. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt IV odbiorcami Pani/Pana/Dziecka danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają
z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych przepisów prawa, przetwarzają dane osobowe przekazane przez Administratora.
VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
1.Pani/Pana/Dziecka dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
2.Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana/Dziecka dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
VII. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ, W TYM DOSTĘPU DO DANYCH OSOBOWYCH
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora:
1)dostępu do treści swoich oraz dziecka danych osobowych (art. 15 RODO),
2)sprostowania (poprawiania) swoich oraz dziecka danych osobowych (art. 16 RODO),
3)usunięcia swoich oraz dziecka danych osobowych w zakresie danych przetwarzanych na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody
oraz gdy administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania (art. 17 RODO)
4)ograniczenia przetwarzania swoich oraz dziecka danych osobowych w momencie gdy prawidłowość przetwarzania danych osobowych
jest kwestionowana i przetwarzanie jest niezgodne z prawem (art. 18 RODO),
5)przenoszenia swoich oraz dziecka danych osobowych w zakresie danych przetwarzanych na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody
(art. 20 RODO), a ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana/Dziecka danych (art. 21 RODO).
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe,
z Administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
VIII. PRAWO DO WYCOFANIA ZGODY
1.Tam, gdzie do przetwarzania danych osobowych konieczne jest wyrażenie zgody, zawsze ma Pani/Pan prawo nie wyrazić zgody, a w przypadku
jej wcześniejszego wyrażenia, do wycofania zgody.
2.Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Pani/Pana danych do momentu jej wycofania.
IX. PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana/Dziecka danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych i można kontaktować się
w następujący sposób:
X. INFORMACJA O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH NIE PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
1.Podanie przez Panią/Pana danych osobowych Pani/Pana/Dziecka może być wymogiem:
1)ustawowym,
2)umownym,
3)warunkiem zawarcia umowy, do których podania będzie Pani/Pan zobowiązana/y.
2.W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a nie poda Pani/Pan swoich lub dziecka danych, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa.
3.W przypadku, gdy będzie istniał wymóg umowny, a nie poda Pani/Pan swoich lub dziecka danych, nie będziemy mogli wykonać takiej umowy.
4.W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a nie poda Pani/Pan swoich danych lub dziecka, nie będziemy mogli zawrzeć takiej umowy.
XI. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, PROFILOWANIE
Pani/Pana/Dziecka dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym – profilowaniu.
XII. PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH
Pani/Pana/Dziecka dane osobowe nie podlegają przekazywaniu do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.