RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
(ogólny)
Czas od – do | Aktywności dzieci | |
I
|
6.30 – 8.30 | Schodzenie się dzieci – swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, itp. Praca indywidualna i w małych zespołach. |
8.30 – 8.40 | Zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne. | |
8.40 – 9.05-9.15 | Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Śniadanie. Mycie zębów. | |
II | 9.05 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne prowadzone w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawa ruchowa. |
10.00 – 10.30 | Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela zgodnie z zainteresowaniami dzieci. | |
10.30– 11.00 | Przygotowanie do pierwszej części obiadu: czynności higieniczno – porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Spożywanie zupy. | |
11.00 – 11.20 | Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne wynikające z przygotowania do wyjścia na świeże powietrze. | |
11.20 – 12.20 | Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia rekreacyjno – sportowe. Zabawa ruchowa zorganizowana przez nauczyciela. Obserwacje zjawisk przyrodniczych, prowadzenie badań przyrodniczych itp. | |
12.20 – 13.00 | Przygotowanie do drugiej części obiadu: czynności higieniczno– porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, spożywanie drugiego dania – nabywanie sprawności samoobsługowych. | |
III
|
13.00- 14.40 | Poobiedni odpoczynek w gr. I – doskonalenie umiejętności samoobsługowych. |
Zajęcia dodatkowe za zgodą rodziców. Indywidualne i zespołowe swobodne zabawy dzieci. | ||
14.40 – 15.30 | Czynności organizacyjno – porządkowe: doskonalenie umiejętności samoobsługowych, ubierania się po poobiednim odpoczynku. Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno – porządkowe i organizacyjne – pomoc podczas nakrywania do stołu. Podwieczorek. Zabawa ruchowa | |
15.30 – 17.30 | Praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości i potrzeb i zainteresowań. Zabawy swobodne dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |
- zajęcia w gr. II, III, IV
- j. angielski według harmonogramu.
- religia według harmonogramu.
- Gimnastyka korekcyjna według harmonogramu.