Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne
Witaj w przedszkolu.
- Zrozumienie przez dzieci sensu ustalania norm, zasad i zakazów w naszej grupie
- Nabywanie przez dzieci umiejętności rozróżniania uczuć i radzenia sobie z nimi
- Kulturalne zwracanie się do siebie i używanie form grzecznościowych
- Wzajemne poszanowanie swoich praw w grupie, egzekwowanie obowiązków poprzez wprowadzenie tygodniowych dyżurów
- Stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi przy dzieleniu się doświadczeniami i przeżyciami
- Segregowanie różnych przedmiotów według przeznaczenia
- Wyodrębnianie kształtu z pozostałych cech przedmiotu i nazywanie go z wykorzystaniem figur geometrycznych płaskich
- Niwelowanie niechęci do spożywania różnych produktów, zwrócenie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas spożywania posiłków
- Rozwijanie inwencji twórczej podczas działań plastycznych, muzycznych, ruchowych
- Zapewnienie dzieciom możliwości prowadzenia obserwacji przyrodniczych
- Działania wynikające z potrzeb i indywidualnych możliwości dzieci
Dziecięca matematyka” – E. Gruszczyk – Kolczyńska, E. Zielińska:
Różnicowanie i grupowanie przedmiotów ze względu na przynależność: do każdego kącika, do własnego znaczka, itp.
Obserwacja dzieci pod kątem mowy; obserwacja dzieci pod względem umiejętności kolorowania kredkami i rysowania postaci ludzkiej.
Badanie umiejętności dzieci w wybranych obszarach; wyróżnienie dzieci wymagających działań wspierających oraz dzieci o szczególnych zainteresowaniach.