Propozycje zajęć i zabaw w grupie II od 06.04.2021-09.04.2021
Prosimy o wykorzystanie w podanych materiałach treści dotyczących tematu: Wielkanocne tradycje
Wtorek
Słuchanie opowiadania A. Galicy ,,Bajeczka wielkanocna”
Wiosenne Słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, az zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
-Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotek. Słońce powędrowało dalej.
Postukało złotym palcem w skorupkę jaja i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek.
Słońce suszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką
-Najwyższy czas -powiedziało.- To dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.ońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, az zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
-Co się stało, co się stało? -Zajączek przecierał łapką oczy.
-Już czas, Wielkanoc- odpowiedziało Słońce- a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
Kogo? Kogo?- dopytywał się Zajączek kicając po łące.
Kogo? Kogo? Popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
Kogo? Kogo? Szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki
To już święta-szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
W wielkanocny poranek
dzwoni dzwonkiem Baranek
a Kurczątko z Zajączkiem
podskakuje na łące
Wielkanocne Kotki,
robiąc miny słodkie,
już wyjrzały z pączka,
siedzą na gałązkach,
kiedy będzie Wielkanoc, wierzby pytają
Rozmowa na temat opowiadania i odpowiedzi dzieci na pytania.
-Dlaczego słonko obudziło wierzbowe kotki?
-Jakie zwierzątka potem obudziło?
-Dlaczego słonko obudziło zajączka i baranka?
Kolorowanie obrazka dowolnie wybranego ( baranek, kurczątko,zajączek lub bazie) staranne wykonanie pracy.
Środa
Praca plastyczna – karta pracy nr15. Pokoloruj według własnego pomysłu koszyczek, baranka, bazie. Dorysuj do koszyczka pisankę i ją ozdób.
Podziel na sylaby słowa kojarzące się z Wielkanocą.
Pi-san-ki, ba -ra- nek, za-ją-czek, ko- szy-czek, ba- zie.
Czwartek
,,Śmigus”M. Konopnicka. Słuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści
Panieneczka mała
Rano dzisiaj wstała
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!
Bo się wody bała.
Panieneczka mała W kątek się schowała!
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!
Bo się wody bała.
Panieneczka mała
Sukienkę zmaczała:
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!
Choć się wody bała.
-O jakiej tradycji była mowa w wierszu?
-Kto wstał rano?
-Czego się bała Panieneczka?
-Gdzie się schowała?
-Co zmoczyła Panieneczka?
Pokoloruj obrazek. (Planeta dzieci strona 23)
Wytnij obrazek wzdłuż linii zaznaczonych na odwrocie, a następnie ułóż go i przyklej na kartce.
Piątek
Ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, ćwiczenie w liczeniu.(Planeta dzieci strona 24)
Poprowadź dziewczynkę przez labirynt do domu, aby po drodze zebrała do koszyka wszystkie pisanki. Policz pisanki, narysuj w ramce tyle kresek, ile pisanek zebrała dziewczynka.