Aktualności

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznej w gr IV na miesiąc wrzesień 2020r.

Zamierzenia opiekuńczo- wychowawczo- dydaktyczne

 Witaj w przedszkolu.

  1. Zrozumienie przez dzieci sensu ustalania norm, zasad i zakazów w naszej grupie
  2. Nabywanie przez dzieci umiejętności rozróżniania uczuć i radzenia sobie z nimi
  3. Kulturalne zwracanie się do siebie i używanie form grzecznościowych
  4. Wzajemne poszanowanie swoich praw w grupie, egzekwowanie obowiązków poprzez wprowadzenie tygodniowych dyżurów
  5. Stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi przy dzieleniu się doświadczeniami i przeżyciami
  6. Segregowanie różnych przedmiotów według przeznaczenia
  7. Wyodrębnianie kształtu z pozostałych cech przedmiotu i nazywanie go z wykorzystaniem figur geometrycznych płaskich
  8. Niwelowanie niechęci do spożywania różnych produktów, zwrócenie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas spożywania posiłków
  9. Rozwijanie inwencji twórczej podczas działań plastycznych, muzycznych, ruchowych
  10. Zapewnienie dzieciom możliwości prowadzenia obserwacji przyrodniczych
  11. Działania wynikające z potrzeb i indywidualnych możliwości dzieci

 

Dziecięca matematyka” – E. Gruszczyk – Kolczyńska, E. Zielińska:

Różnicowanie i grupowanie przedmiotów ze względu na przynależność: do każdego kącika, do własnego znaczka, itp.

Obserwacja dzieci  pod kątem mowy;  obserwacja dzieci  pod względem umiejętności kolorowania kredkami i rysowania postaci ludzkiej.

Badanie umiejętności dzieci w wybranych obszarach; wyróżnienie dzieci wymagających działań wspierających oraz dzieci o szczególnych zainteresowaniach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zebranie z Rodzicami

Zapraszamy  Rodziców na zebrania grupowe wg  harmonogramu:

Grupa I   – dnia 07.09.2020r  (poniedziałek) o godzinie 17.30

Grupa II  – dnia 08.09.2020r (wtorek) o godzinie 17.30

Grupa III – dnia 09.09.2020r (środa)  o godzinie 17.30

Grupa IV – dnia 10.09.2020r  (czwartek) o godzinie 17.30

                                                                                                               

                                                                                              Dyrektor i Nauczyciele

 

Ramowy Rozkład Dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU

(ogólny)

  Czas od – do Aktywności dzieci
I 6.30 – 8.30 Schodzenie się dzieci – swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, itp. Praca indywidualna i w małych zespołach.
8.30 – 8.40 Zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne.
8.40 – 9.05 Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczno-porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu. Śniadanie.
9.05 – 10.00 Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne prowadzone w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawa ruchowa.
10.00 – 10.30 Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela zgodnie z zainteresowaniami dzieci.
10.30– 11.00 Przygotowanie do pierwszej części obiadu: czynności higieniczno – porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu.  Spożywanie zupy.  
11.00 – 11.20 Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne wynikające z przygotowania do wyjścia na świeże powietrze.
11.20 – 12.20 Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia rekreacyjno – sportowe. Zabawa ruchowa zorganizowana przez nauczyciela. Obserwacje zjawisk przyrodniczych, prowadzenie badań przyrodniczych itp.

 

12.20 – 13.00 Przygotowanie do drugiej części obiadu: czynności higieniczno– porządkowe, pomoc podczas nakrywania do stołu, spożywanie drugiego dania – nabywanie sprawności samoobsługowych.
  13.00- 14.40 Poobiedni odpoczynek w gr. I – doskonalenie umiejętności samoobsługowych.                                                                                       Gr. II, III, IV Indywidualne i zespołowe zabawy swobodne dzieci.
III

 

 

14.40 – 15.30 Czynności organizacyjno – porządkowe: doskonalenie umiejętności samoobsługowych, ubierania się po poobiednim odpoczynku.                                                                           Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno – porządkowe i organizacyjne – pomoc podczas nakrywania do stołu. Podwieczorek. Zabawa ruchowa
15.30 – 17.30 Praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości i potrzeb i zainteresowań. Zabawy swobodne dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.

 

  • angielski według harmonogramu.
  • religia według harmonogramu.

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo- dydaktyczne -01.09- 11.09.2020r

PLAN PRACY  NA  OKRES  OD  01.09.2020r.  DO  11.09.2020r.

Grupa I – dzieci 3 letnie

  Nauczycielki:  Milena Ponichtera                                                                                                                                             Maria Karczewska

Temat kompleksowy: „Moje przedszkole”

   ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO –WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez wspólne zabawy i działania.
  2. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – wzajemne poznawanie imion i nazwisk, kulturalne odnoszenie się do siebie.
  3. Budzenie poczucia bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu i grupie rówieśniczej.
  4. Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, dostrzeganie potrzeb innych.
  5. Zapoznanie z najbliższym otoczeniem – sala, łazienka, szatnia, ogród przedszkolny i ich przeznaczeniem.
  6. Ustalenie i przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących funkcjonowanie w grupie.
  7. Zachęcanie do podejmowania samodzielnych działań w zakresie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni
  8. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zainteresowania dzieci.
  9. Działania wynikające z potrzeb i indywidualnych możliwości dzieci.

          „Dziecięca matematyka” wg  Ewy  Gruszczyk- Kolczyńskiej, Ewy  Zielińskiej

  • kształtowanie pojęć matematycznych duży – mały oraz wyobrażeń przestrzennych:

             wysoko – nisko – określanie położenia przedmiotów względem siebie,

  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała.

 

 

 

 

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne – 01.09-25.09.2020r

PLAN  PRACY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZO- DYDAKTYTYCZNEJ

W GRUPIE  II  NA MIESIĄC   01.09. – 25.09.2020r

Nauczycielka:

  Monika Kądziela-Woźniak                                                                                                        

 Tematy  kompleksowe:

-„Witamy w przedszkolu”

– „Wspomnienia z wakacji”

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO –WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

– Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez wspólne zabawy i działania.

– Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – wzajemne poznawanie imion i  

  nazwisk,  kulturalne odnoszenie się do siebie.

– Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i  

  akceptacji, dostrzeganie potrzeb innych.

– Zapoznanie z najbliższym otoczeniem – sala, łazienka, szatnia, ogród przedszkolny

  i ich przeznaczeniem.

-Zrozumienie  przez dzieci sensu ustalenia norm, zasad i zakazów w naszej grupie.

-Zachęcanie do podejmowania samodzielnych działań w zakresie czynności   

  samoobsługowych

– Nabywanie przez dzieci umiejętności rozróżniania uczuć i radzenia sobie z nimi.

 -Kulturalne zwracanie się do siebie i stosowanie form  grzecznościowych.

-Stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi przy dzieleniu się  doświadczeniami i      

  przeżyciami.

-Zachęcanie do podejmowania samodzielnych działań w zakresie czynności      

  samoobsługowych – w szatni, sali, łazience oraz korzystania z kącików i  wspólnej  

  zabawy.

-Niwelowanie niechęci do spożywania różnych produktów; zwrócenie uwagi na                          

  kulturalne zachowanie się podczas spożywania posiłków.

-Zapewnianie dzieciom możliwości pobytu na świeżym powietrzu i  prowadzenia  

  obserwacji przyrodniczych.

-Działania wynikające z potrzeb i indywidualnych możliwości dzieci.

  „Dziecięca matematyka” wg  Ewy  Gruszczyk- Kolczyńskiej, Ewy  Zielińskiej

  – Kształtowanie pojęć matematycznych duży – mały oraz wyobrażeń przestrzennych:

     wysoko – nisko – określanie położenia przedmiotów względem siebie.

  – Przeliczanie w zakresie 4 i więcej zgodnie z indywidualnymi możliwościami dzieci;

  – Kształtowanie orientacji schematu własnego ciała i drugiej osoby.